COVID-19 a scos la iveală mai mult decât oricând nevoia de educație a societății românești. Iar nevoia de educație juridică este foarte puternică. Poți pune și tu o cărămidă la o temelie mai puternică a societății tinere prin redirecționarea 3,5% din impozitul pe venit.

Pentru orice întrebări referitoare la Formularul 230 și declarația unică sunați la 0748294841 – Lucian Checheriță. Colegul nostru vă va răspunde la orice întrebare legată de completarea și depunerea acestora.

Dacă ai avut venituri din salarii/pensii: Descarcă FORMULARUL 230 direct de aici sau completează automat: FORMULARUL 230. Pentru a completa online trebuie să ai aplicația Adobe Reader descarcată.

Dacă în 2019 ai avut venituri din activități independente/agricole, drepturi de proprietate intelectuală și cedarea folosinței bunurilor și ai obligația depunerii Declarației Unice: Descarcă DECLARAȚIA UNICĂ

CUM COMPLETĂM?

Scrie de mână sau la computer, cu majuscule, în secțiunea I ce conține datele tale de identificare și apoi semnezi la Semnătura contribuabilului. Nu este necesară specificarea sumei (instituția fiscală o va calcula și o va vira conform legii) și nici atașarea Fișei Fiscale. Datele VeDem Just sunt precompletate.

CUM TRIMITEM?

ÎN FORMAT DIGITAL:
Formularul completat cu Adobe Filler este trimis automat la noi pe mail după ce dați DONE!

Formularul completat (doar prima pagină) printat și scanat sau direct în format electronic, până la data de 30 iunie 2020 pentru Formularul 230 și Declarația unică, direct către noi, la adresa , urmând ca noi să le trimitem spre ANAF (Conform ordin ANAF nr.936/2020, publicat în M.Of. nr.325/2020).

ÎN FORMAT FIZIC:

  • ​prin poștă, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire;
  • îl depui direct la registratură administrației financiare de care aparții;
  • folosești serviciul online ANAF, Spațiul Privat Virtual, disponibil aici.

Până când mai pot trimite formularul?

Până la data de 30 iunie 2020 formularul 230 și declarația unică.

Care este Administrația Financiară de care aparțin?

Administrația Financiară de care aparții este cea din localitatea de domiciliu trecută în cartea de identitate. Iată aici o listă cu adresele administrațiilor financiare.

Aceasta este o donație?​ Nu. Este alegerea ta despre cum să fie folosiți o parte din banii pe care i-ai virat deja statului, ca impozit pe veniturile obținute în 2019. În cazul în care nu alegi să susții o cauză anume, întreaga sumă se va vărsa în bugetul de stat.

De ce 3,5%?
Din 2020 toate organizațiile non-profit pot primi până la 3,5% din impozitul pe venit.

Pot face totul online?

Da! Recomandăm ca în contextul pandemiei să evitați deplasările și să trimiteți formularul scanat, către noi ori să-l depuneți personal online.

Cum semnez?

Trebuie să ai aplicația Adobe Reader descărcată. Dai editare – marcat cu semnul grafic al unui pix – și alegi Fill & Sign, caută pictograma unui stilou. Apeși pe ea și începi să semnezi în câmpul din stânga jos, la „Semnătură Contribuabil”. Dai Done și  semnătura va fi salvată.

Poți fie să desenezi semnătura cu mouse-ul, fie să încarci imaginea cu ea. Ca să încarci imaginea e simplu: semnezi o foaie albă, faci poză, decupezi cât să fie doar semnătura și o încarci în câmpul menționat mai sus.

UNDE VOR MERGE BANII TĂI?

Toate fondurile strânse prin campania de redirecționare a 3,5% vor fi folosite pentru producția ghidurilor de Educație juridică ce sunt distribuite gratuit în școli.

În cererea adresată departamentului său financiar/resurse umane, poți alege perioada de redirecționare, de la o lună la doi ani fiscali consecutivi.

Dacă ai nevoie de ajutor, contactează-ne la și rezolvăm împreună.

Vă mulțumim atât noi cât și copiii care vor beneficia de educație juridică prin intermediul Asociației Voci pentru Democrație și Justiție!